Изразяване на вътрешното ни аз, чрез цветовете.

5-те елемента на Фън Шуй (feng shui)

Най-лесният начин да задвижиш бита си е чрез използването на фън шуй е чрез предоставяне на енергията генерирана от специфични фън шуй цветове с цел постигането на желаните резултати. Цветовете са изключително мощно средство, те са израз на светлината.

Един от основните принципи на фън шуй е принципът на петте елемента които са:

  • Дърво
  • Огън
  • Земя
  • Метал
  • Вода

Тези елементи си взаимодействат по определен начин, като генерално се определят като Креативни и Деструктивни цикли.

Всеки един елемент е представен чрез определен цвят и цвета е най-лесният начин да се използва принципа на петте елемента, който да принесе хармония във вашият дом.

Елементите и техните цветове

В следващия ред ще видите цветовото съответствие между цвят и фън шуй елемент:

  • Дърво: Зелено, Кафяво
  • Огън: Червено, Наситено Жълто, Оранжево, Лилаво, Розово
  • Земя: Светло Жълто, Песъчлив / Земен, Светло Кафяво
  • Метал: Бяло, Сиво
  • Вода: Синьо, Черно

Чрез правилното използване на цветовете ще подсилите и балансирате енергията на вашият дом, но това е изключително сложно начинание. Не забравяйте, че винаги има лесни основи за това. Най-правилното разположение на фън шуй цветовете се определя от т.нар. бага – това е енергийната карта на вашето място:

The spiritual feng shui map

Пример: Използването на Южната Фън Шуй Зона

С цел по-лесно да разберете елементите, нека погледнем Южната фън шуй зона на багата.

Енергията на Юг е свързана със вашата слава и репутация. Най-правилно разбиране е Вътрешната ви светлина / вътрешния огън. Тази енергия същевременно е свързана и с това как другите хора ви виждат и възприемат, както и колко добре владеете своята вътрешна Светлина – Вашата идентичност и ценностна система.

Южният елемент на фън шуй е огъня и цветовете които го представляват са червен, лилав, розов, силно (сигнално) жълто и оранжево. Главната цел е да запазите вашата огнена енергия силна, да я подклаждате, следователно е удачно да избягвате черните и сините цветове на предметите поставени там.

Защо точно синьо и черно? Защото те са противоположния елемент: Водата. Тъй като водата гаси огъня, то тя се превръща в унищожителя в кръга на петте фън шуй елемента.

Насоки за Фън Шуй цветове

  • Зеленият цвят е изключително ефективен за здравето и балансирането на семейството, когато се използва в Източната зона.
  • Синият цвят е добър избор за Северната, защото подпомага енергията на кариерно развитие или в Източната и Югоизточната, защото водата помага развитието на дървеният елемент.
  • Използвайте силни жълти елементи в Южната зона, за щастие и забавления
  • Чистият бял цвят – западната зона (креативност и деца) ще допринесе за вашата креативност.
Advertisements

CPM, CPC и CPA ценообразуване при Online Медиите

Източник: https://written.com/blog/51/cpm-cpc-cpa-pricing-online-media

Има три основни начина за ценообразуване при online медия – CPC, CPM и CPA. Разликата между трите е това, на което издателя и рекламодателя се договорят да плащат. В следващите няколко реда ще разберете, че структурата за плащане доста често се определя от това, който е с преимущество при договаряне на условията, както и качеството на продукта.

CPM – първокачествен инвентар, първокачествени издатели, първокачествена цена

CPM (Cost-Per-Mille / Mille е латинско за “хиляда”/) е когато цената е базирана на 1000 импресии. Почти всички издатели предпочитат такова ценообразуване, защото продукта е базиран на складови наличности, а не на производителност. С две думи, издателите не рискуват при ефективността с рекламите с една CPM система и получават плащане на всяка една импресия. За най-големите и познати издатели, това е стандарта за заплащане и като теглим чертата на общите разходи, CPM медията е винаги на най-високо ниво в “хранителната верига”.

CPC – сферата на малкия издател и Direct Response рекламодател

CPC означава cost-per-click (цена на кликване) и е показател базиран на ефективността. Това означава, че издателя получава плащане само тогава, когато потребителя кликне на реклама без значение колко импресии се изпратят, за да го накарат да извърши това действие. Както можете да предположите, такава ценова структура е доста по-изгодна за един рекламодател, но това е много трудно за договаряне (почти невъзможно) за договаряне с който и да било издател, тъй като всичките Ad Networks (мрежи) и Ad Exchanges (борси), които са готови да купят всеки един празен инвентар и да платят за CPM, дори да е ниско-качествен. Издателите не харесват CPC ценообразуването, тъй като е трудно да планират търсенето на рекламни места, около движеща се цел, която е процент от кликване върху реклама, а въпросната реклама те никога не са я виждали или тествали преди нейното излъчване. Две кампании с една и съща CPC честота може да изискват доста различни нива на импресии, за да може издателя да сметне прихода и разходите си в пълен размер и тази цена представлява несигурност. Чак когато са изчерпали целият наличен инвентар за продаване при CPM, издателите предоставят CPC офертите, но те са на такова ниво, че рекламодателите получават най-малко атрактивните места от гледна точка на качество. Ако сте марка, която се бори за ключова демографско местоположение, това не ви върши работа.

За малките издатели, които марката няма значение, продаването на инвентара си на база CPC често е единствената възможност която имат. Но нека това презрение на този тип ценообразуване между издателите не ви бърка – CPC е изключително доходоносен бездънен пазар и има доста хора, печелещи състояние от тези кликове. Попитайте Google – един от най-големите продукти AdSense е най-голямата CPC платформа, привличаща стотици издатели и рекламодатели. CPC е с нисък рисков фактор за купуване от медия, защото рекламодателите плащат за ефективност от кликовете, за това те имат доста високо ниво сигурност, че ще получат възвращаемост от тази инвестиция.

CPA – ключова ROI и оптимизираща статистика, но рядко ценообразуваща

CPA (cost-per-action / цена при действие/, понякога и cost-per-acquisition) е една от най-доходоносните за работодателите от гледна точка на рисков фактор, защото те плащат тогава, когато резултата е продажба или конверсия при целта на кампанията им. На това ниво, рекламодателите могат да изберат, това което са склонни да платят за една продажба и могат да си нагласят без лимитен бюджет и да я забравят. Много сходно с ценообразуването на CPC, но доста неблагоприятно за издателите. Тук най-изгодно излиза за издател, чийто сайт е изцяло базиран върху реклами.

CPA може да бъде сметнат, като вземем общата продажна цена и я разделим на номера от реализирани сделки. Да кажем, че вие сте компания купила 50$ реклами и сте продали 5 бройки от продукта ви и то само на хора кликнали на рекламата вашият eCPA е $50 / 5 = $10 на продажба. Това е страхотно, ако продукта ви струва доста повече от 10 $

Header bidding – какво означава това?

Източник: http://adprofs.co/beginners-guide-to-header-bidding/

Ако следвате технологиите в рекламата, то означава, че сте се сблъскали поне няколко пъти с термина “header bidding”. Ако не сте го срещали е доста неприятно, защото смятам че това е най-доброто постижение в технологиите за реклама от предоставянето на real-time bidding (RTB) /търг в реално време за реклами/.

Като голяма част от технологичните концепции, възприемането на новите иновации, как работят и как се напасват в текущия информационен свят е доста трудно. Доста информация има в Интернет, но тя е разбита на парчета. Тази статия има за цел да покаже един интензивен курс на основите, всичко на едно място.

В това ръководство, ще научите фундаментални неща за header bidding-а: какво представлява, защо има значение, как да го имплементирате и др.

Нека започнем с най-основният въпрос.

Read More »

Agile & Scrum

Какво е Agile

Agile е рамкиран, итеративен (етапен) подход, за разработка на software (и не само), при който изграждането на software-a се извършва по етапно и към клиентите се предоставя на база тези етапи, вместо да цели извеждането на финализиран продукт, в края на процеса за разработка.

Read More »

Dependency Injection, Services and Containers (DIC) – part 4

 

If you have read my previous posts. Maybe the terms Inversion of Control, Dependency injection, DI Containers and Service Locator means anathema, so this article doesn’t suite you.

If you think the whole DI idea is a hoax, no problem. Enjoy the other millions patterns that the OOP world offers.

For people that understand the matter, I would love to hear everything you need to say about it. As I said in my first post: The PHP community makes that language so fun to deal with. I look forward to increase my knowledge and share my own. The general idea of this blog.

Note to the newbies – I won’t give an exact implementation of a problem you’ve faced – I’m not StackOverflow and I don’t intend to be. Yeah I’ll try to help and explain if you have questions about the subject but again, I am not a guru 😉

Read More »

Dependency Injection, Services and Containers (DIC) – part 3

Aaaand we are on part 3, and you still don’t know what the hell am I talking about. OK. Lets explain a little more, and we’ll continue on the types of injection and Service Locators and DI Containers.

The Dependency Injection is a technique that follows the Inversion of Control. If you wish to follow that click here. So just to make things clearly lets get the Wikipedia definition about IoC:

A design in which custom-written portions of a computer program receive the flow of control from a generic, reusable library.

A software architecture with this design inverts control as compared of traditional procedural programming.

So if it doesn’t sound that clearer, I’ll try to make it crystal:

With inversion of control, the custom code calls a library to perform a task, without caring about the dependencies. And that best practice I was explaining in the previous two parts of this post.

Read More »

Dependency Injection, Services and Containers (DIC) – part 2

 More & more problems

In the previous part we’ve found a solution for one of the problems, and that is the removing of the dependencies and code it with an interface. By itself, this is a good milestone but we’ve never managed the object creation. The complexity of creating the dependencies through the other objects – so in order to instantiate Payment we need to create every class that must be injected and implement the PaymentProcessor, the Invoice and DB.

Read More »